Az ember egy temetésről azt gondolná, hogy a szomorúság és a bánat az átívelő legfőbb érzelem. Jelentem, van még ennél erősebb: a bosszúság.

Az anyósom, a drága, még egy utolsót tudott rúgni belém a temetésen... Bár nem tudom, mit is vártam, már az esküvőnkön is neki kellett a menyasszonynak (NEKEM) kihozott tálból elsőként szednie (!!!!), a Fiú születésénél is az Ő kutyája volt előbbre való, mit is vártam volna tőle a családom temetésén. Nem is viselkedett másképp, hű volt önmagához, s mindvégig úgy viselkedett - miközben nem szeretném fájdalmát megkérdőjelezni, hiszen a fiát veszítette el -, de úgy viselkedett, mintha minden, de minden róla szólna. Neki kell a koporsót kísérni - én majd kullogok ő mögötte. Neki kell az első marék földet beleszórni, az első virágot rárakni, mindenkivel intézkedni, a sírásóknak jattot adni, a leghangosabban jajveszékelni... Mintha a saját veszteségem fájdalma nem lenne elég...

S az egészet tudjátok mivel tetézte? Az ő rokonaikat nem engedte fel hozzám, hanem külön bulit szervezett a szomszéd faluban, az ő házában... 

Persze, nézhetjük ezt a másik oldalról, valahol a bosszúság átsegített a ceremónián, és nem maradt az én lakásomban az egyszerű szlovákiai rokonság...  Az enyéimmel tudtam lenni, akik énrám figyeltek. És legalább otthon a megemlékezést nem árnyékolta be.

Az Öcsém azt mondta, örüljek, most már soha többet nem kell Anyóssal találkoznom. Max. a temetőben futhatunk össze... De mivel én nagyon jól ismerem az ő temetőbe járó szokásait, egyértelműen ki tudom kerülni....

Istenem, annyi bosszúságot okozott nekem ez az asszony ebben a tíz évben, amit a Férjemmel tölthettem. Beárnyékolta minden örömünket. Főleg az első három évben, míg együtt laktunk (ikerház két külön oldalán, közös kerttel). De most már ennek is vége, megmarad rossz emléknek.

Hétvégén nem írtam semmit, mert Margó megint itt maradt - lám, ilyen az igazi barátnő, kívánom, bárcsak mindenkinek jutna egy ilyen, - segített rendet rakni, meg tisztaságot. És még bőgött is velem...

A hétköznapok könnyebbek, két vállalkozást kell vinnem - a Férjemét lezárni, kiárusítani a készleteit, eladni a boltot, lezárni, bezárni mindent. S mindeközben a saját vállalkozásomat is talpon tartani... Hét végén pedig mindig átjön valaki, nagyon rendesek, ez tényleg sokat segít, nem csak a fizikai dolgokban, de lelkileg is. Bárhova megyek a lakásban, bárhova nézek, mindenütt ott van a Fiú, a Férj. A kedvenc pohara, a baba-tányérja, a repülőmodellek a polcon, a tankok, a játékok. Úgy döntöttem, mindentől megszabadulok. Átválogatok mindent, eladom, elajándékozom azt, amit Ők már úgysem fognak használni. Nem sietek, és a könnyebbekkel kezdem. Konyha, gardrób, pince. A legnehezebb tudom majd a ruhák, és a személyes tárgyak lesznek. Két doboznyit engedtem magamnak, hogy a személyes tárgyaikból emlékbe eltegyek, de azokat is leviszem, ha erőm adja a pincébe.

A Fiúnak ott van a doboza. Születésekor nyitottuk. Benne vannak az aznapi újságok, a kis karkötője, az első sapkája, az első rugdalózó, az első cipőcske, az első kis labda... 18 éves korában akartuk odaadni neki...

Megint bőgök, nem tudok tovább írni...

Szerző: Aggie.Aggi  2012.05.14. 09:47 4 komment

Címkék: Fiú Férj Margó Anyós Öcsém

A bejegyzés trackback címe:

https://egyhajszalarnyeka.blog.hu/api/trackback/id/tr644507388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dolusmalus 2012.05.14. 14:27:54

Nem ismerlek,de hidd el Veled bőgök...Nagyon erős és fegyelmezett Nő vagy, én valószínűleg már rég kiosztottam volna Anyósodat,az tuti!

TiffanyMary 2012.05.14. 18:36:05

@dolusmalus: Ami késik, lehet hogy nem múlik :D

tomimami 2012.05.14. 20:19:06

Mondanám, hogy boldogok a lelkiszegények, de ez a nő még azt se érdemli.
Lépj túl rajta, megszabadultál az állandó intrikától, véleményektől és szurkálódástól.
Azt gondolná az ember, hogy a közös fájdalmat együtt könnyebb feldolgozni, de ha nem partner erre, márpedig nagyon úgy tűnik, hogy nem, akkor hagyd hadd őrölje magát. Szenvedjen csak.
Neked csak könnyebb lesz nélküle. És ott van neked Margó!

Aggie.Aggi 2012.05.21. 15:01:48

Én egy halk szavú ember vagyok, konfliktuskerülő, vagy mondhatnánk gyáva. Egyszer emeltem fel a hangomat anyósommal szemben, annak az lett a vége, hogy egy órán belül el is költöztem onnan.

Télen, hóban, este, vonattal, bőgve, az egyéves Fiúval a karomban...

Utána anyóssal egy évig nem is találkoztam. Majd a Férjem kedvemért a sátoros ünnepeket ismét.

Most meg már akkor sem "kell".
süti beállítások módosítása